Πως το The Last of Us άλλαξε το gaming

Τα Video Games δεν θα είναι ποτέ τα ίδια μετά από αυτό!
tlou-Naughty-Dog

Όταν κάποιος κάνει αναφορά στα παιχνίδια που άλλαξαν την βιομηχανία, ποιο μας έρχεται συνήθως πρώτο στο μυαλό; Ίσως το Resident Evil 4 που επαναπροσδιόρισε τα third person shooters με την τοποθέτηση της κάμερας στον ώμο του παίκτη. Ίσως το Dark Souls που έδειξε στους developers πως οι gamers αναζητούν και σκληροπυρηνικές απαιτητικές εμπειρίες. Ελάχιστες φορές όμως θα ακουστεί σε αυτήν την συζήτηση το όνομα του The Last of Us. Αυτό κατ’εμέ είναι μεγάλο λάθος καθώς αν κοιτάξουμε λίγο πιο προσεκτικά θα δούμε πως η προσέγγιση των PlayStation Studios άλλαξε τελείως μετά την κυκλοφορία του. Με αυτόν όμως τον τρόπο επηρεάζεται και το υπόλοιπο gaming, διότι αντικειμενικά το PlayStation αποτελεί μονοπώλιο στον χώρο τα τελευταία χρόνια και όλες οι υπόλοιπες εταιρίες προσπαθούν να ακολουθήσουν τα βήματά του.

Πριν το 2013 που κυκλοφόρησε το πρώτο Last of Us τα παιχνίδια επικεντρώνονταν κυρίως σε έναν χαρακτήρα-ήρωα και προσέδιδαν ένα πιο ανάλαφρο και ξεκούραστο ύφος. Επικεντρώνονταν περισσότερο στο απολαυστικό gameplay και λιγότερο στο βάθος των χαρακτήρων. Πχ στα 3 πρώτα Uncharted ο Drake δεν ήταν παρά ένας Indiana Jones like χαρακτήρας. Τα God of War ήταν εξαιρετικά hack n slash παιχνίδια χωρίς κάποιο βάθος στην ιστορία. Η Sucker Punch ήταν επικεντρωμένη στα ανάλαφρα και teenager Infamous.

The_Last_of_Us

Η αλλαγή στην προσέγγιση των PlayStation Studios

Μετά όμως από την κυκλοφορία του θρύλου που ακούει στο όνομα The Last of Us παρατηρείται μια πολύ διαφορετική προσέγγιση από τα studio της Sony. Τα παιχνίδια επικεντρώνονται περισσότερο στο βάθος των χαρακτήρων, στην σκοτεινή ατμόσφαιρα και στο συναίσθημα. Βλέπουμε τους χαρακτήρες να λυγίζουν και μας παρουσιάζεται η ανθρώπινη πλευρά τους. Στο Uncharted 4 βλέπουμε τον άνθρωπο Nathan Drake, βλέπουμε την καθημερινή ζωή του και μαθαίνουμε το παρελθόν του. Στο God of War του PS4 παρουσιάζεται ο Kratos ως μια πατρική φιγούρα, όχι σαν μηχανή θανάτου. Το Ghost of Tsushima μας δείχνει πως ο πόλεμος μπορεί να οδηγήσει στην εγκατάλειψη των ιδανικών ενός ανθρώπου. Τα παραδείγματα βέβαια δεν σταματούν εδώ. Τα τελευταία παιχνίδια των Guerilla, Bend Studio, Insomniac κτλ έχουν από μία συγκινητική ανατροπή που σε πιάνει ρίγος μόνο που την βλέπεις.

Προφανώς και έχουν υπάρξει παιχνίδια πριν το Last of Us που επικεντρώνονταν στο συναίσθημα και την ατμόσφαιρα. Κανείς δεν μπορεί να αρνηθεί κάτι τέτοιο. Παρόλα αυτά δεν μπορεί να κρυφτεί η τεράστια επιρροή που είχε η Naughty Dog, ο Neil Druckmann και το The Last of Us στην βιομηχανία. Εσάς ποια είναι η γνώμη σας σχετικά με την παραπάνω άποψη; Μείνετε συντονισμένοι στο PlayStationLab.gr για μα ενημερώνεστε για τα τελευταία νέα σχετικά με το Gaming και το PlayStation.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
error: Naughty! No copying!!